söndag 21 mars 2010

tussilago = vår

Vårkänslorna har spirat i helgen, solen sken snön smälte och det var varmt ute!
Ena rabatten hade töat och jag skulle gå ner och titta lite, döm min förvåning när jag såg dessa!!!



flera tussar av tussilago sitter där ute:)
Lite väl tidiga eftersom att nu snöar det på dom igen...men det gör inget för jag har sett vårtecken!!!!!
Inne har jag satt lite påskliljor i en vas och vita pärlhyacinter står framför:)









Äntligen har jag börjat så lite:) så här ser det ut när jag ska starta!! Håll er undan från vardagsrummet :)


så där ja nu står det lite på sin plats i väntan på att gro...detta är väldigt lite för mig, men jag har allt framme för att så allt annat jag tänkt med..hittade ju en massa om jag hade lagt på bra ställen..



Ja den där våren kom och försvann men kommer nog tillbaka snart igen!

Ha det så jätte gott alla, kul att ni kikar in!!

9 kommentarer:

  1. Japp - nu ser du ut som jag känner igen d hos dig på vårkanten...=) De där Tussilagon - ILIKE

    SvaraRadera
  2. Kul med tussilago. Äkta vårtecken. Bakslag, med 2 dm snö, det är dagens vårtecken för min del.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. h vad tråkigt med mer snö! Härliga bilder på tussilagon dock, jag gottar mej åt snödropparna som visar sej.
    Ha det gott//Monica

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt vårtecken, tussilagon!
    Fina blommor du har inomhus också!
    Ha en bra ny vecka!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Visst blir man lycklig när man ser dessa första blommorna för året. Det spelar ingen roll om de inte är lika stora och fluffiga som flera av sommarens blommor är. Det viktiga är att med dessa första blommorna vet man att man har hela underbara sommaren framför sig, super helt enkelt.

    SvaraRadera
  6. Underbart vårtecken! Här får jag nog vänta lite till innan tussilago visar sig. Har haft regn och snöblask idag, och snön försvinner mer och mer.
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  7. Vad lycklig man blir när den ena rabatten efter den andra tinar upp, och man går och spanar efter sådana här trevliga vårtecken...

    SvaraRadera
  8. Tussilago!??! Ojoj, det var ett riktigt vårtecken! Och det andra säkra vårtecknet är förstås sådderna!Ha det så gôtt i våryran!/Anja

    SvaraRadera
  9. Finns det något härligare än sådder som man väntar på och så sakteliga börjar gro?
    Alltså:sådder=vår!/Anja

    SvaraRadera