måndag 23 januari 2012

snö, tulpan och klockor

Som dom flesta gör sitter jag och längtar efter våren! När den sista snön fallit och marken tinar upp, solen som värmer upp allt som har vilat under vintern...tanken på att gå med näsan ner mot backen för att se vad som vaknat till liv igen, ev en snödroppe eller krokus...tulpaner som är på G...mm mys!!


Jag satt och kikade på bilder och kom på att jag verkligen älskar tulpaner, dom är så vackra när knopparna slår ut och man kan följa deras utveckling under dagen som går...vissa byter tom färg!
Men utblommade blommor brukar vara rätt trista men inte dom inte...nej då tom i sista stund innan dom ger upp får dom ny form och blir vackra igen <3





Något annat jag tycker väldigt mycket om är alla sorters blommor som är klockformade! Det är något jag vill ha mera av...jag har förlorat många jag haft på tomten..bienner jag glömmer ta frön från.
Kom med tips på allt som är klockformat!!! 
Jag tycker det är så mystiskt med blommor som hänger ner och öppnar sig sakta mot världen men är så blyga att man måste lyfta på dom för att se in i dom...


Även om jag längtar till våren och allt det ger så erkänner jag att den vita snön som kom igår gjorde allt mycket vackrare där ute, snö som ligger på träd och buskar det kan ta andan ur mig...







              Hoppas alla har det bra...ge inte upp snart är våren här :) KRAM



2 kommentarer:

  1. Flera klematissorter är klockformade, de tycker jag om.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är sant!!Där jag jobbade i förra året hade en otroligt vacker starkt blålila med vita ränder i...mm men den tog slut snabbt, ska nog leta efter den i vår :)

      Ha det så gott du med

      Radera