onsdag 25 april 2012

lite blått som blommar idag!

Jag tog en liten runda där ute idag och tänkte att det var lite skoj att det mest var blått som blommade!
                              Så här är några av dagens blommor


Jag har inte sått några Penseér i år så man blir lite extra glad när man ser att dom sår sig själva ;)



 Förra året trodde jag att jag skulle få se buskpionens första blommor, men dom torkade ihop...så nu när den är 1 år äldre ser jag att den gjort större knoppar och håller tummarna stenhårt!! Jag vet ju inte ens vad den har för färg så nu ska jag försöka ta hand om den så den vill visa mig vem den är :)


Jag hoppas på att värmen kommer snart och att man kan sitta ute och njuta, här är det verkligen April väder och även om solen kommer så kan man inte lita på att den får stanna kvar!! Men snart så...tjohooo


                        Ha det så jätte gott alla där ute / kram

                                                                                                                    

2 kommentarer:

  1. Finfint med blå blomster, och vad fin Penseén är:)//Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är den söt:) jag hade dom förra våren och det är skoj när dom bara sätter sig så där...mitt i gruset :)

      Radera