torsdag 19 april 2012

mässbilder och annat

Ja då var det redan slutet av April månad, här i Nynäshamn har våren gått vilse och det är runt 7° och halvmulet!
Jag tycker att det är bra eftersom att det annars kan gå för fort för alla blommor men lite varmare kan det gärna få bli...


Mässan som jag längtar efter år efter år kändes så där, jag tycker att den blir mindre och mindre år för år!
Många montrar hade samma saker, men självklart fanns en hel del man ville ha.
Höjdpunkten för mig när det gäller mässan är att träffa vänner man ofta bara träffar 1 gång per år pga långa mils avstånd! Och träffen mitt på dagen på lördagen där vi träffas och fikar eller bara hejar på varann är så skoj!
Som dom senaste åren sprang jag runt med Mari (mobergskan) och vi har våra traditioner med vännerna Stephen och Gustav ;) och vi träffade en hel del bloggare med..skoj skoj!
I år följde även grannen/vännen Ingela med...det har vi pratat om sedan första gången vi gick tillsammans..kanske 2006 så det var skoj att hon kom med i år!


                                    Lite bilder från mässan 2012

Vid detta träd stog jag och snurrade runt runt vid, kände en underbar doft och kunde inte komma på vad det   var...sen stoppade jag in näsan och ojoj där hade jag kunnat stanna länge :)



                              Oj vad jag tyckte dom här var fina!!

            Det är så snyggt när det ser "gammalt" ut..mm det gillar jag!!


    Dom här så goda ut...undra om dom mumsande när mässan stängde ;)
Ja så var årets mässa över och det är ett år att längta igen, men innan det ska man hinna med en del...om det bara kunde bli lite varmare ute så man får lite energi igen! Sommar och sol vill jag ha..men inte före man har fått njuta av att se allt spricka upp till liv, sakta men säkert!
           Avslutar med några av mina favoriter...dessa längtar jag efter!!!


                                  Ha det jätte bra alla där ute kram

                                                                    

4 kommentarer:

  1. Härliga mässbilder Malin. Valde bort alla mässor i år...blir så dålig efteråt, men jag saknar er alla. Kram Hele´n

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag saknar dig med på mässan!Synd att det är så pass långt borta, vi får göra något åt det...jag får väl ta en sväng runt om Sverige i sommar och komma förbi dig:) kram

      Radera
  2. Kul att återuppleva den! Tycker nog också att den var sådär. Känns som det blir mer andra saker än trädgårdsrelaterade....men bättre en liten trädgårdsmässa än ingen alls:-)
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis!! Jag såg att du åkte dit den dagen jag inte var där! Nästa år hoppas jag att vi är där samma dag så vi får säga hej :)

      Radera