onsdag 27 januari 2010

fröer från Uruguay och lite bilder!

Idag tänkte jag visa lite från sonens och sambons resa ner till Uruguay, dom var nere i 3 veckor och kom hem i mitten av November.
Självklart så ville jag att dom skulle ta hem lite fröer och hem kom minsan både köpe fröer och plockade :)


Det finns ett träd där nere som kallas för "negeröra" låter hemskt men när man ser frukten som bildas kan man ju förstå det....jag ska öppna 1 av dom och så, spännande att se vad som blir! Dom andra fröna kommer från dom olika Eukalyptos träden som finns där (bilder kommer)



här kommer blid på själva trädet





denna tycker jag liknar en tillandsia








det var lite skoj att se deras uppfattning av ogräs!!! Det växer ju överallt där nere så för dom är det ju så, här måste vi kruka växterna:)







i morgon kommer lite mera bilder från deras resa ska fixa och trixa lite  mera med bloggen nu!
Jag ska försöka att flytta över min andra blogg in hit för den ska stängas ner,
 ha det så jätte gott alla där ute!!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Malin!
    Kul att få lite annorlunda fröer. Jag har sått en del, som jag inte vet vad det är. Det är alltid spännande att se vad man får upp, om man lyckas.
    Ha det bra
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. Hej Malin
    Nöten du fått från palmen liknar nöten jag tog hem från Thailand, jag satte den i jorden som den var, men det kom inget! Jag tror du måste på något sätt öppna den... slippa kanske räcker så det kommer in fukt i nöten.
    Ha en bra dag :) Själv ska jag jobba ( //Mari

    SvaraRadera