onsdag 3 februari 2010

framsidan full med snö och utan:)

ja visst är det härligt att vi fått en riktig vinter i år, men nu får det vara bra. Ute är det snöstorm och skotta fram ingången och dess trappa har jag gjort ett par gånger idag redan.
Fick för mig att fota den nu med all snö och sen leta reda på någon bild hur det såg ut i sommras, så här blev det då





och sen då...sommar och sol och blommor som doftar underbart, vatten som porlar ner från statyn, fjärilar och humlor som samlas runt buskar och träd...mm sommrar det är dit jag längtar! Eller först vill jag ju ha våran underbara vår...tänk att få så krokusen kika upp, träden visar sina små gröna blad, fåglar som kvittrar

Där vill jag vara nu...jo jag vet att det är långt kvar, men denna vinter har verkligen redan varit lång



sen vill jag kunna se min altan, den som nu ligger under djup snö och inte visar ett tecken på liv



den gröna lummiga gången upp mot min lilla tomt och alla dess underbara blommor...nu vill jag se den igen:)

nu måste jag passa på att tacka både Lotta och Anette som hjälpt mig att få igång denna blogg igen, nu börjar jag bli nöjd och den känns lite mera *hemma*
Tack så mycket att ni stog ut med mina frågor om ditt och datt :)

ha det så gott alla ute i våran vargavinter ♥


3 kommentarer:

  1. Varsegod :) Klart vi skall hjälpa varandra och jag kommenterade på FB ang musiken :)

    Så fint du har fått det på bloggen, när du lär känna den mer, blir det lättare :)

    Ja, kära nån vad snö det har kommit! Kul med din "årstidsbild", jag tog en idag med som jag skall använda i mitt egna påfund "trädgårdsvandring var månad" :)

    Ha det så gott och skotta försiktigt så du inte får ryggskott :) kramar :)

    SvaraRadera
  2. Åh, var det så din lilla damm/fontän såg ut...svårt att komma ihåg om man inte ser bilder på den. Vissa längtar man till våren....och sommaren:)
    Hur tycker du annars att blogspot är??+ Funderar på att byta bloggställe jag osså....börjar tröttna på trädgårdsblogg o jag fattar ingenting av det nya.Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Lotta mm ryggen den känner jag vart den sitter nu;)
    Helén mjo jag börjar att tycka om blogspot nu:) finns massa saker att göra och lättare att lära sig, jag tycker att du ska starta en här inne:) kram

    SvaraRadera