onsdag 17 februari 2010

vinterfrustation och tulpan

ok nu är det så att jag är så trött på all snö och vintern...jo visst jag har alltid hoppats på en vit vinter eftersom att det så sällan är det här men nu får det räcka.
när sonen såg igår att det skulle komma mera snö suckade han och skakade på huvudet, tom han som snart fyller 11 år vill inte ha mera snö..

Jag ska nog dra igång lite sådder till helgen, jag har inte alls gått ut som jag brukar när jag sår redan i dec månad, nu ska det bli tomater, paprika, lite annat smått...men inte alls i samma utsträckning (elller inte som det ser ut nu) hur det väl blir det visar sig "vissel"

jag var tvungen att fota kattens plats ute på altanen det såg ju så skoj ut, han har en plats där han tycker att han ser bra och där kan han sitta hur länge som helst..ni ser snart att han gör det med tanke på vad hans kroppstemp har gjort :)





japp det syns vart han sitter på dagen!!!! :)
Sen var min goa mamma här på alla hjärtans och gav mig en bukett tulpaner ♥
men jag har inte orkat blogga för jag har åkt på en dunderförkylning :(


så där ja nu ska jag ta med mig en kopp te...ta med mig näsdukarna och krypa ner vid den bärbara och hälsa på er andra:)

ha det så jätte bra alla där ute!!!!

7 kommentarer:

  1. När t.o.m barnen tröttnat då är det verkligen långt gånget =) Hoppas att våren hittar hit efter sportlovet / gittan

    SvaraRadera
  2. Här har det snöat hela dagen oxå!Man är så innerligt trött på vintern nu, längtar bara efter att snön ska smälta bort och det ska bli vår!!!
    Vilken fin katt du har!!
    Vacker tulpanbukett!
    Ha det bra och krya på dig.
    Margot

    SvaraRadera
  3. Ja visst är man trött på vinter och snö, man känner sig nästan lite uppgiven. Har inte orkat ta tag i mina sådder ännu, det känns så avlägset med sommar och värme så jag har bara inte haft lust. Får nog försöka ta mig själv i kragen, det är ju mycket som behöver sås nu om det ska hinna bli något av det.
    Krya på dig och med gemensamma förhoppningar kanske våren snart kommer!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Malin!
    Undrar vilka som lider mest av dessa jättedjup av snö - men personligen tror jag att det är katterna;))!
    Mina nya familjemedlemmar har inte fått vara ute ännu en längre stund - de säger att de fryser om fötterna;)!
    Att sätta igång med sådder ger lite vårkänsla i alla fall./Anja

    SvaraRadera
  5. hej min vän.
    nu har jag tittat runt lite i din nya blogg, fin=)

    men jag trodde nog jag skulle få se travevis med sådder under lampor i hela huset som du väl brukar ha. lusten ahr inte riktigt fallit på här heller ska jag säg. man borde kanske, ,men jag har inte ens köpt hem ny jord än.

    hur som helst så kommer man ju igång till slut o har altanhyllan full likförbenat. chili ska jag absolut ha iår. d har du odlat va?

    SvaraRadera
  6. Ja, det blev en rejält vit vinter! Och som du säger, Nu räcker det!!!
    Det behöver verkligen inte komma mer snö och inte behöver det heller vara -16 grader som vi hade här i morse...!
    Alltid har man åsikter!
    Men solen skiner i alla fall, så det finns hopp om våren!

    Jag har planterat om de flesta av mina pelargoner, men några frön har inte kommit i jorden. Börjar kanske bli dags... Tog hem fröer och torvkrukor från växthusen idag, får se om det blir något utav det...!

    Ha det gott och krya på dig!

    SvaraRadera
  7. Hej! Du har något att hämta hos mig.....
    Kram / Margot

    SvaraRadera